Startzondag 22 september 2019 Startzondag 22 september 2019
Klik hier voor de foto's

Beste gemeenteleden,
Hierboven de link naar de foto’s van de startzondag en hieronder voor degene die er niet waren een korte uitleg waar de foto’s over gaan.

Het is stralende zondag wanneer langzamerhand mensen binnendruppelen in de Magnuskerk.
Eerst even via Het Karspel om de lunch, die wij zelf mee moesten nemen, af te geven.
Sommige mensen dachten vooraf, als dat maar goed gaat, straks allemaal hetzelfde meegenomen. Maar het werkte prima.

Joy onder leiding van Etty de Boer verleende haar medewerking. Jan Eefting was de organist en Wolf Jöhlinger ging voor in deze dienst. De KND was aanwezig en was tijdens de dienst creatief bezig geweest met het maken van een tekening. De oudere kinderen kregen een puzzel op papier om mee aan de slag te gaan. Ook een uitdaging.

Aan het einde van de dienst ging Joy zingend de kerk uit om ons al zingend buiten op te wachten.
Vervolgens naar Het Karspel waar wij allemaal een kaartje kregen met een nummer. Op het kaartje mochten wij onze naam schrijven en dat vervolgens op spelden. Zo leren wij elkaar al wat meer kennen bij naam en niet alleen het gezicht.
Eerst was er koffie/thee met cake/koek om even na en bij te praten met elkaar.
Toen mocht eenieder het nummer dat hij/zij op zijn kaartje had opzoeken. Dit stond op de tafel. Op deze tafel lagen papieren met “een goed verhaal”. Margrietha Wolfs vertelde wat de bedoeling was. Hier moesten wij mee aan de slag. Dit kon door een toneelstukje (en het verkleden hoort hier dan ook bij), maar het kon ook door creatief bezig te zijn en iets te maken.

Via de beamer werden foto’s en filmpjes die gemaakt waren geprojecteerd.
Het vertellen van de verhalen was heel verschillend: een toneelstukje of samen een lied zingen of d.m.v. iets creatiefs iets uitbeelden en dat vertellen. En zo kwam elke tafel aan de beurt.
Ik heb wel gezien dat we natuurtalenten in ons midden hebben voor evt. toneelverenigingen.
Leuk dat jong en oud meededen. De tijd vloog om en toen was het tijd om aan de lunch te gaan.
Ook dit pakte geweldig uit. Iedereen had lekkere dingen meegenomen en verassend soms. Dus ook dit was geslaagd.

Een zonnige zondag met een geweldig programma en enthousiaste gemeenteleden.

Organisatoren (Margrietha Wolfs, Fenneke Groenbroek, Annemarie van der Kevie, Jacob Baas, Wolf Jöhlinger) van deze startzondag jullie worden hartelijke bedankt!

Met vriendelijke groet,

Astrid Lüürssen, scriba